laupäev, 29. märts 2014

Tagasi idarannikule ... Great Ocean Road

Lõpuks saabusin Adelaide'i. Mind mitu päeva saatnud pilved ja kohatine vihm asendus sooja päikesepaistega. Esialgse plaani kohaselt mõtlesin, et oleks tore mõneks päevaks siia paikseks jääda ja linnaga tutvuda, kuid kui ma lõunasöögi ajal hakkasin mõtlema, mida ma Adelaide'ist näha sooviksin, siis ei tulnud ühtegi mõtet pähe. Ilusad rannad ... pole nagu kuulnud, et siin midagi sellist oleks. Monumentaalsed ehitised ... ka mitte. Linn, nagu linn ikka, mis siin ikka vahtida. Endalegi üllatuseks istusin peale söögipausi autosse, sõitsin tanklasse ning peale tankimist võtsin suuna mööda rannikuäärt Warrambooli'le, et mööda Great Ocean Road'i Melbourne'i jõuda.

Valitud rannikuäärne tee ei pakkunud minngit erilist silmailu. Kohati oli tunne, et sõidan kuskil Saaremaal. Mitte, et Saaremaa ilus poleks, aga olin vist mõttes juba Great Ocean Road'i kaljudel ning selline vormideta tasane rannikuäär lihtsalt ei köitnud. Mõnikümmend kilomeetrit enne Warrambooli planeerisin veel viimase teeäärse öö enne Melbourne'i, et kuulus ookeanitee kenas päevavalguses läbi sõita.

Veidi peale Warrambool'i näitas silt paremale - Great Ocean Road. Olin päris õhinas, sest olin näinud pilte, mis on tehtud mööda seda teed sõites ja ei suutnud oodata kui näen loodusliku monumentaalteost, millele inimeste poolt nimeks antud Kaksteist Apostlit. Kuid see polnud ainus, mis tee peale jäi. Põhimõtteliselt oli terve see rannikuäär kuni Princetown'ini justkui looduslike skulptuuride muuseum. Kus pea iga paari kilomeetri tagant võisid seisma jääda ja imetleda, millega loodusjõud olid hakkama saanud. 







Järgmine oli Kaksteist Apostlit. Tee pealt ei paistnud midagi, ainuke, mis lähenevast turistimagnetist aimu andisid olid järjest tihedamalt tiirlevad helikopterid, mis turiste sõidutasid, et neile kogu sellest vaimustavast silmailust paremat ülevaadet pakkuda.ning siis näitas silt vasakule, kus pidi asuma turismikeskus. Imestasin, sest meri jääb ju paremale, aga keerasin siiski sisse. Ja siis avanes mu silme ees suur parkimisala, mis oli puupüsti autosid ja busse täis ning nende taga paiknes helikopterite maandusmisplats, kus nood iga natukese aja tagant maandusid ja lendu tõusid. Meeletu inimmass, mis selle külastuskeskuse juures askeldas. Korraks tundus, et olen sattunud paabeli torni juurde, sest kuulda võis niivõrd palju erinevaid keeli. Külastushoone vahele jättes püüdsin leida teed mereäärsele pankrannikule, kus võis vaateplatvormil näha seda, milleks siia olin tulnud. Inimass oli meeletu. Ausalt öeldes tegi see mu närviliseks. Olin ette kujutanud, et see asub kõigest niivõrd eemal kõigest, et siin oleks mõnus rahu, et istud üksinda kaljuserval, tõmbad sõõmu värsket mereõhku ja naudid päikeseloojangut. Kahjuks ee aga nii ei olnud. Suur sagin ja sajad pildistavad inimesed. Olin veidi pettunud veel enne kui maantee alt asuvast tunnelist mereäärde jõudsin. Tahtsin kohe otsa ümber pöörata ja edasi liikuda, kuid kui ma juba siin olin, siis pidasin paslikuks ikkagi ka oma pilk peale visata. Vägev oli see. Kuigi sigin sagin seal vaateplatvormil oli meeletu, siis kaugusesse vaadates tundus see sagin su ümber nii tühine.
 

Pea olin taas roolis ja teekond viis edasi Melbourne'i suunas. Veel rohkem kui need kaunid kohad vaimustas mind aga edasine teekond või oleks täpsem öelda, et tee iseenesest. Vapustavat kurviline tee viis üles mäkke ja siis jälle alla. Tundsin nagu sõidaks Colin McRea rallisimulatsioonis kõige raskemat rada. Vapustavalt vinge elamus. Kahju, et mul ei olnud ainult sobiliku masinat selle täielikuks nautimiseks. Vana Ford oli seal kui laev, kuid maitse sain ma sellest ikkagi suhu. See unelmate tee viis kuni Apollo Baü linnakeseni. Kus ma hoo maha võtsin ja õhtusöögiks peatuma jäin. Imekaunis ookeaniäärne linnakene, mille taustal rohelised mäeveerud. Aga mõte sinna pidama jääda läks kiirelt peast kui kujutasin ette, et milline tee võib seal veel edasi minna ning ei suutnud enam oodata kuni taas roolia saan. Edasine teekond liikus kaljuserval kus ühele poole jäi ookeaniga piirnev kuristik ning teiselt poolt piiras sind kaljunukk. Kiirendus, pidurdus, vasakkurv, paremkurv ... tõeline lõbusõit, mida raamis vapustav vaade. 

Auto sai selle teel tõeliselt koormust ning tundus, et teda enam väga kauaks ei jätku, kuid kahjuks või õnneks sai otsa ka see tee. Väljas oli pimenemas, ning otsustasin veel enne Melbourne'i teha üks öine peatus. Ka Maanus pidi saabuma Melbourne'i järgmisel päeval ... hästi ajastatud sõit väikeste ebaõnnestumistega hakkaski läbi saama.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar